Tuesday, August 28, 2007

Första skoldagen avklarad :)

Pappi, du behöver inte oroa dig för mitt festande! Jag har läget under kontroll :)

Har precis kommit hem från en lååå ng skoldag. Började 8 i morse, men kom tyvärr 25 min för sent.... det gjorde dock många.. ni skulle sett trafiken i morse!! Det var kö UT PÅ MOTORVÄGEN till skolans exit. Sen var där naturligtvis inte en enda jävla parkering på hela skolan, så jag fick parkera på Leadbetter beach parkeringen.. oh well, första lektionen var iaf foto! Verkar väldigt informativt. Läraren är mr black guy och är skittrevlig, men han verkar väldigt sträng - vilket är bra! Han vill att vi ska lära oss så mkt som möjligt. Och tro mig, har redan lärt mig en hel del bara idag! Dessutom får vi lära oss grundkunskaper i photoshop :) woho! Men ja... 5 timmars lektioner är ingen höjdare....

Sen hade jag italienska :) Läraren verkar lite smått tråkig och STRÄNG, men folket i klassen är übertrevliga!! Så det blir nog skojsigt :)

Sen till det bästa av allt... Självförsvarskursen. WOW! Nr 1. Läraren är supertrevlig. Fast inte på ett mesigt sätt, utan hon är bara en sån där järntant med grym humor och sunda värderingar. Hon vill verkligen att vi ska lära oss att försvara oss och det kommer även bli mkt "psykologiskt"... prata om våldtäkter och kvinnomisshandel överhuvudtaget. Sn blir det massor av träning! Vi ska springa och joggga och göra situps och armhävningar. För att få Grade A i kursen så måste man springa 1 MILE på 10 min och göra 15 hela armhävningar. Plus att man inte få ha NÅGON FRÅNVARO ALLS. Det är fan mitt mål att få ett A!!!!!

Allt som allt så har det varit en lååång men givande dag :) Ser faktiskt fram emot Marketing kursen imorrn :)

Skriver mer senare, ska käka middag med Christian nu! PUSSSS

2 comments:

Anonymous said...

låter som att kurserna inte blir helt fel ändå, fast passa på och njut så länge du har flumämnen..

1 mile på 10 min och 15 armhävningar? i våras när jag tränade upp hanna lite så gick hon från 3 till 20 armhävningar på 1 vecka. 15 kommer att vara no problem för dig, du klarade ju faktiskt en hel del när jag tränade med dig några år sen. milen blir heller inga problem. lycka till med morgondagen!

Anonymous said...

jag tror du klarar det hela galant som du gjorde med körkortet flisan har det kul och lycka till resten av veckan .min dotter Sanja åker 25.9. till Kanarieöarna på obestämd tid och jag blir ännu mer ledsen mina 2 favorit 20-åringar BORTA det finns ingen rättvisa på den här planeten hej då flisan till nästa gång