Saturday, August 04, 2007

Det regnar aska!

Hej igen Sverige! :D Igår var en ganska händelserik dag måste jag säga! För det första så regnade det aska över hela Santa Barbara hela dagen!! Det pågår en jättestor skogsbrand på andra sidan berget här, och den har hållt på i en hel månad (!!), och brandmännen beräknar att det kommer ta ytterligare en månad innan det får stopp på det helt. Himlen var alldeles rökfylld och det såg faktiskt lite läskigt ut, kändes som man var med i nån vulkan-utbrotts-film haha :) Tog två bilder för att visa hur sjukt det såg ut.. Bilderna är tagna på exakt samma ställe, bara det att jag har tagit ett till vänster och ett till höger:

Rökig himmel till vänster

Blå himmel höger


Ja det var helt sjukt! Man blev helt vit/grå på kläderna också av all aska, plus tusen askkorn i håret! Aja, då var man en erfarenhet rikare.. eller nåt :P

Sen så köpte jag min första bil igår också :) Åhh den är så söt! En militärgrön-metallic Jeep Liberty! Vet inte hur många ställen vi var och kollade på... både nya och begagnade bilar.. men det slutade faktiskt med att vi köpte denna - som vi tittade på först! Ganska komiskt - bilarna här är mkt billigare än i Sverige!

Pappi och jag åt på en suuupergod kinarestaurang igår också, man fick absurdt stora portioner! Men som sagt, det var mucho gott. Sen på slutet fick man en fortune-cookie :D Haha, har aldrig fått en sån förut - det stod ngnting om att min karriär kommer gå frammåt ordentligt i framtiden. Det lät ju inte helt fel ;)

Jaja, nu ska jag försöka hitta min lost daddy - tror han har gått o käkat eller ngt, för han vaknade mkt tidigare än mig. Idag kanske vi ska ta en tur på stan (här finns ALLLLLLA affärer!! Juicy couture, Sephora, Macy's, SAKS fifth avenue, Abercrombie & fitch, American apparel, Urban outfitters, Betsey Johnson - gud listan kan bli lång!) och sen kanske jag ska träffa Christian :) Han har erbjudit sig att visa runt mig lite och lovat att han ska lära mig surfa! Vi får se hur det blir med den saken ;) haha.

Pusss & kram allihopa!!

1 comment:

Anonymous said...

Jaha men jag vill lixom se din bil! var är bilderna?