Wednesday, August 08, 2007

Dagen som gått...

WOW! Det förklarar dagen ganska bra. Pappi och jag "hyrde" en privattur med Captain David Bacon's båt. Vi fiskade, tittade på delfiner, såg BLÅVAL!! och hade en allmänt UNDERBAR dag. Wow... jag var helt mållös när vi såg delfinerna... jag låg längst fram på den lilla "titanic-delen". Låg på mage och tittade rätt ner i vattnet när vi körde fort.. och under mig simmade mängder av delfiner som hoppade och skuttade... det kändes nästan som jag simmade med dem! Helt fantastiskt... har bara sett delfiner på zoo... detta var något HELT annat! Sen gav vi oss längre ut för att försöka se valar. Och tro fan att där finns en val! Magnifik och helt absurdt stor!! Jag har nu skådat världens största däggdjur med blotta ögat :) Det var en sjuk känsla... den kom upp till ytan.. och sprutade vatten ur sina nostrils :) sen såg man hela stora kroppen flyta förbi. Vi var verkligen när också! Wow, jag låter som världens turist, men det var helt obeskrivligt!!! Fick inga bra bilder på valen (det var svårt att fotografera överhuvudtaget för båten guppade så mkt!) men man ser iaf ryggen lite :)

När vi fiskade i början så fick pappi två fiskar (fisken hette chocolate-nånting) och jag fick en! Men den hoppade av kroken precis när jag hade dragit upp den :P Yeah yeah, vi släppte ut alla igen ändå! Captain david bacon och Tiffany (hans dotter) var helt otroliga och vi hade en astrevlig dag! De berättade jättemkt intressant!

Tillsist så skulle vi fiska HAJ! Thresher sharks för att vara exakt. Det är hajarna som har jättelång svans (nästan lika lång som deras kropp) och de slår till sitt bete med den! Tyvärr höll de sig undan.. så vi fick ingen haj... men interesting ändå!

På väg ut med båten.. :)

Sjölejon som vi såg på vägen ut!

Riktigt snabb båt!! 500 hästkrafter!

Pappi njuter :)

Oljeriggarna utanför Santa Barbara!

en delfin! :)

Många vackra delfiner! Där simmade säkert 40 st runt omkring båten!

De simmade alldeles runt båten :) det var så härligt att se! Många babydelfiner som simmade med sina mammor också :)

Valryggen!! Wow... det krävs nog att man ser det i verkligheten för att förstå storleken... men detta var tyvärr den bästa bilden jag fick haha. Ni ser bevis iaf! :)

Så här satt jag o höll i mig när vi körs fort :) kändes som en bergochdalbana! Hela båten hoppade så högt att det faktiskt kittlade i magen när den "landade" :)

Captain David Bacon och Tiffany, hans dotter :) Härliga människor! Och väldigt kunniga!

Jag satt o åt chinese noodles från gårdagens middag :) Ni vet, här i Usa får man doggybags överallt! Även på de fina restaurangerna :)


Detta har varit en helt wonderful dag! Önskar bara att Mammi och Daniel var här o upplevde den med mig.....

No comments: