Wednesday, October 03, 2007

Utgifter, utgifter..

Tur att jag har världens bästa boyfriend när jag inte mår bra! Han är iofs förkyld, men vi åkte iaf och storhandlade till mig (alltid bra med bärhjälp). Jag handlade mat för 114 dollar. Jag är fortfarande i chocktillstånd. Det är SÅÅ dyrt!! Men nu har jag i alla fall mat så jag klarar mig. Och massor av dundervitaminer! Lyckades hitta brustabletter.. tyvärr var det svindyrt.. men vad gör man inte. Det är ju det enda jag dricker på morgnarna.. c-vitamin i ett glas. I framtiden kanske jag kräver att lilla mammi skickar några rör med svensk c-vitamin!

Har haft lite otur nu i veckan också.. hade hittat en jättebillig tv som jag tänkte köpa, men naturligtvis var den slut (och den kommer inte att komma in igen) på Kmart när jag skulle handla. Har hittat en ny nu, men den kostar 200 dollar mer.. så den får vänta :( Jag ska ju ha råd att handla mina möbler och leva också.

Nä usch och blä, det är så mycket utgifter! Och jag är verkligen irriterad över att jag inte får jobba här. Känns inte bra att inte ha någon inkomst alls när man har så mycket utgifter. Jag hade ju kunnat jobba helger eller vad som helst på Juicy Couture, men nej... det får jag ju inte :(

Aja, livet är bra iaf. Lite småjobbigt med mina små sjukdomar, men jag mår trots allt bra. Ska försöka ta mig ner till poolen de följande dagarna så jag får lite färg också. Jag kan inte låta bli att le när jag ligger och flyter i det turkosa poolvattnet :)

Nu ska jag dra min sportfåne till pojkvän från tvn.. han sitter o skriker framför fotbollen. Kan det bli mer amerikanskt eller vadå. Pusss!

1 comment:

Anonymous said...

Gud vad drygt med en amerikansk sports junkie. Vänta bara tills han sitter där med polarna och dricker öl medans du får laga mat till dem..

Vad kostar egentligen brustabletterna eftersom du tror att de är så himla mycket dyrare än i sverige?

Förresten, drick färskpressad apelsinjuice så får du de C-vitaminer du behöver.. Forskare har dessutom kommit på att C-vitaminer inte har någon effekt på hur förkyld man blir etc så skippa allt vad vitaminer heter och ta en dominos slice istället.