Monday, October 01, 2007

Photo time

Wowowoo.. har precis varit ute och fotograferat i 3 timmar med Andreas a.k.a Andres. Vi var på East beach och Henry beach, och det blev några väldigt fina bilder faktiskt! Jag blev dock ganska frustrerad av all sand, som hamnade lite här och där.. t.ex. på kameran vilket INTE är bra! Sen att jag hade ett helt ton sand i skorna gör ju inte så mycket..
Anyway, det var lite ångest i början, för vi ska ju ha med vissa regler i våra foton.. men efter ett tag orkade vi inte bry oss om det så vi bara fotade loss. Och tro det eller ej, men de där små reglerna kryper in i fotona anyway! Haha, som ni ser på bilderna tyckte Andreas att det var superkul att leka paparazzi och fotografera mig med. Så här ser ni mig in action! Haha.

Nu har vi precis ätit lite iaf, och jag måste nog snart köra hem och fixa mina andra läxor. Detta tog ju lite mer tid än vad jag trodde! Men det var kul :)

Om 2,5 timme ska jag första hämta Catta på tågstationen och sen Christian på flygplatsen. Blir till att vara lite taxi ikväll! Förresten, sitter o dricker Kool-Aid nu.. det smakar exakt som de där gele-monstrena som Daniel och jag åt i england när vi var små. Nostalgi! See u later.

1 comment:

Anonymous said...

Så nu kommer det viktiga Flisan!
Aldrig ut med en systemkamera på en strand utan att efter det direkt se till att den blåses ren (rengörs) detta skall ske på sensor och andra känsliga delar (du kommer dock ha kvar sand i kameran även efter detta (verkstad rengör i sverige för ca 300:-) Du får inte blåsa rent med munnen (innehåller saliv) och ej med tryckluft (innehåller en tun tun oljefilm som fastnar på sensor, linser mm. ) Utan det finns specialverktyg med borste och blås i. Kolla med en lokal handlare de har de men inte sveriges motsvarighet till OnOff utan en riktig kamerabutik som bara kan det!. Kram