Tuesday, October 16, 2007

Rosa rum + IKEA trip!

Köttsår, ömma händer och NOLL saknade skruvar senare - JAG ÄR KLAR. Mitt rum är nu alldeles rosa, vitt och mysigt! Det här är egentligen inte alls min stil.. i alla fall inte så jag vill ha det i Sverige, men här ska det fanimej vara rosa och flickigt!

Är faktiskt lite stolt över mig själv att jag lyckats skruva ihop varenda liten del själv. Sängen var nog svårast.. ganska svårt att få ihop alla bitar rätt när man bara är en liten person. Hur som helst, som tack för besväret har jag fått köttsår på händerna. Jag har skruvat så mycket att huden har skavts BORT i handen, det gör lika ont som det låter. Men det var värt det :)

Tänkte berätta lite om trippen till Ikea... vi startade hemifrån 9 på morgonen (en timme senare än planerat.. men vafan), Chris körde för jag var alldeles för trött, och vi var faktiskt framme snabbt! Har aldrig sett så "lite" trafik i LA! När vi kom fram var jag som ett litet barn haha.. såg den gul/blå IKEA skylten och började hoppa av glädje haha. Hur sjukt låter inte det? I guess I miss Sweden a bit anyway... Det bästa fanns såklart där inne.. alla möblerna heter svenska saker, filten "Felicia" finns här med :) Christian tyckte det var jättecoolt att det fanns en filt som hette Felicia ;) Han har aldrig varit på Ikea, han visste knappt vad det var! Vi strosade omkring där inne ganska länge.. ni vet ju hur jag blir.. när jag ska ha något så ska jag ha det! Skrev långa listor på vart allt fanns etc... helt galen! Efter x antal timmar (det var inte så farligt som låter) så begav vi oss mot kassan, vilket var mindre roligt haha. Men för ett helt nytt rum så var det väl inte så farligt.. men som sagt, min tv får vänta tills jag sparat mer!

Utanför kassan väntade det bästa på hela resan haha, The Swedish Foodmarket! FYYY vilken hemlängtan jag fick... Knäckebröd, kalles kaviar, gräddsås, marabou choklad, Annas pepparkakor, lingonsylt, fläderblomssaft, bilar, läkerol... ja... listan kan göras lång! Jag vandrade runt där i en evighet.. det var så nice att se svenska ord "i verkligheten" :) Måste faktiskt säga, att när jag satt i cafeterian o åt mina köttbullar med lingonsylt och gräddsås och tittade ut på Ikea-skylten, så kändes det nästan som jag var hemma i Malmö igen. Får jag hemlängtan så vet jag vart jag ska åka i framtiden! ;)

Det slutade med att jag köpte 6 paket knäckebröd, Marabou daim (tänker såå på dig Petra när jag äter den!!), Kex choklad och bilar :) Kex chokladen försvann snabbt, d Christian gillade den väldigt mycket ;) Han älskade även knäckebrödet, så han fick ett paket. Så HÄRLIGT att ha Leksands knäckebröd i köksskåpet!

Efter att ha ätit köttbullar (som C också älskade) så började vi packa in i bilen... ett smärre mirakel att allt gick in i bilen faktiskt! Det kändes dock att bilen var lite överbelastad ;) På vägen hem fastnade vi naturligvis i lite hederlig LA-trafik. Men vad gör det när solen skiner och himlen är helt fantastiskt vacker?! Här är så vackert!

Och ja, nu har jag skruvat ihop allt på mindre än ett dygn för att jag är så otålig! :)

Ska lägga mig i sängen o läsa marketing nu! Pusss till er alla!

2 comments:

Anonymous said...

Skicka inlaget till Ikea. Ingen dalig reklam. Dad

Anonymous said...

Marabou daim! När jag gick till jobbet idag fick jag en enorm saknad. Jag gick och småönskande att jag skulle komma fram till ditt hus och att du skulle öppna dörren och vi skulle kasta oss i din säng... SATC-boxen skulle sättas på och jag skulle få höra allt skvaller. GuD vad jag saknar dig!!!
Pussar!