Sunday, September 09, 2007

Lilla Sweden är bra ibland..

Suck.. kom på massa saker som jag saknar från SVERIGE. (nu syftar jag på materiella ting - familjen saknas ju självklart alltid!).

Jag saknar framförallt KNÄCKEBRÖD. trodde aldrig jag skulle säga det, men jeeesus vad jag saknar det. Amerikanarna har ganska yucky bröd faktiskt :/ Men Christian och jag ska åka till IKEA någon dag - o då ska jag köpa på mig svenskt knäckebröd från deras "swedish food market". Hur dyrt det än är!!!

Sen saknar jag Idol på tv. Speciellt nu när Carolina Gynning och Carina Berg har det... Grr...

Och SALTLAKRITS!!!! My god... amerikanarna tycker man är dum i huvudet när man säger att man gillar det.

Och H&M.. allas favvo basaffär... den finns ju i Usa, men inte i närheten av mig :( Men ja, egentligen ska jag inte klaga.. jag har hellre juicy couture än H&M! Haha :)

Usch vad trött jag är ikväll...

2 comments:

Unknown said...

Jaså du har börjat sakna en del saker från Svea. Idol är nog roligare än vad det varit tidigare kan jag meddela, brödet är bättre och saltlakrits hade nog bara Hanna saknat.

Här hemma har hösten börjat komma. Sitter i köket och tittat ut på en massa gulgröna löv. Solen skiner och det är ca 10 grader så folk har tagit på sig sina jackor och gått ut med hundarna.

Igår var mamma o pappa på middag hos mig och Hanna. Vi lagade en krämig karljohansvampsoppa, sen lamm med tryffel potatis, ärtkräm och hemmagjord myntagelé. Sist blev det rombrässerad ananas med romgelé (hemmagjord...duh!) och vaniljglas. Vi hade dessutom en vinprovning vilket vär väldig kul. Allt blev mycket gott.. Sen spelade vi spel (hur länge sen var inte det!!) Jag vann! (ovanligt)

Din Iphone ser tuff ut, med fattade inte när m & p sa att det var rosa..Det finns ingen rosa försökte jag argumentera. Nu ser jag ju dock att du har ett jellyskin till den (Varför?.. så mycket snyggare utan).. Vet dock att den e grym då jag lekte lite med pappas..
Jag har faktiskt också ny mobil; en Nokia 8600 luna. Den är lite lik pappas nokia 8800 fast nedre delen av höljet är svart glas där ljuset från knapparna lyser igenom. NICE! Dessutom vet inte butikerna när den kommer till sverige så för tillfället är jag enda svenska med en.. iaf enda malmöbo!
Snart ska jag hem till folksen och äta middag samt se mammas nya matsalsmatta som de köpte igår. tydligen knallturkos!

just det, kom på en sak till som du borde sakna med malmö. BLOOM!!! ..som dessutom för tillfället rankas som tvåa i sverige. (lite för att några restauranger inte fått betyg med även för att det har blivit bättre)

oj , det här blev lite längre inlägg än tänkt men orkar inte coppa in i ett mail så du får läsa här.

puss/Dolle

Anonymous said...

Pappa sa: H&M eller Juicy ... kan du börja tänka på efter studierna när du tjänar pengar. Du får klara dig utan tills jag kommer på besök.
I Ryssland förstår ingen ens lakrits ännu mindre salt. Du får avvakta tills jag kommer. Ikea har normalt inte lakrits men brukar ha hallonbåtar. Knäckebröd och Kalles kaviar tillhör normalsortiment. Puss