Saturday, November 03, 2007

Impossible..

Hejsi svejsi allihopa!

Det är fredag och det är KALLT ute. Jag dör. Hösten har kommit till Santa Barbara. Igår var det också apkallt. Var tvungen att ha JACKA på mig!!!! Katastrof...

Utöver det så är allting bra just nu. Förutom att jag har en helt omöjlig foto assignment till på måndag. Ska välja en känd fotograf att hålla föredrag om.. vilket inte är så svårt. Problemet är att vi sen ska välja en av fotografens foton o fotografera ett exakt likadant foto. Lätt tänker ni, men nr. 1: bara att försöka hitta liknande objekt/miljö whatever är SVÅRT, nr.2: att försöka få ljuset likadant, alla skuggor, highlights o rätt exposure... jaa.. jisses. nr 3: läraren sa att man ska kunna hålla den kända fotografens foto och elevens (mitt) foto bredvid varann o de ska vara i princip likadana... Screw me säger jag bara.

Ne, ikväll blir det förfest i jacuzzin hos mig, men först mcdonken med Chris! Pussokram

1 comment:

Unknown said...

först och främst.. MUAHAHAHAHA!!!! utan er värme skulle ni lika gärna kunna vara en liten håla i Ohio.

Jag kom på en fotograf som du kan kopiera: David Lachapelle!!! jättelätta bilder, no problems..

Ikväll skall jag, hanna mamma och nina till en ny italiensk restaurand i Dockan; Doc Italiano. Trots det fula namnet ska den vara riktigt bra; kocken kommer från nån michelinrestaurang i italian, och menyn lät myckt nice.

Saknar dig jätte mycket syrran!