Monday, November 12, 2007

Helgen..

Ursäkta mina kära vänner för dålig uppdatering :) Har varit för mycket att göra på sistone helt enkelt! I fredags var vi på den gigantiska outlet'en i Ventura. Det var ju helt galet najs! Juicy couture, Guess, Ralph Lauren, Banana republic, Betsey Johnson, Saks fifth avenue, Nine West... ja... listan kan göras lång. Och allt var till rabatterade priser! Det var ju nästintill ett himmelrike :) Men ja, det blev lite lagom med höstshopping, bara att gå runt i ca en tredjedel av affärerna tog hela dagen! Körde hem i mörkret o hade myskväll hos mig med sushi, desperate housewives och tjejsnack :)

I lördags var jag o Louise i stan för att ha vårat möte med Sephora (världens bästa sminkaffär för er som inte vet det). Vi behövde lite info till vårat final project i marketing, eftersom vi ska "sälja" just smink till Sephora. Det gick i alla fall jättebra, butiksansvarige Andrea var supertrevlig! Fick lite insider information som kan vara väldigt användbart :) Efter det bjöd Lollo mig (smarta flisan hade glömt plånboken hemma) på lite härliga Crab Cakes på California Pizza Kitchen. Det var nog den "finaste" och mest välsmakande rätt jag ätit här hittills! Var inne en sväng på Juicy Couture också som vanligt o snicksnackade lite med Katie :)

Efter det körde vi en snabbis hem till mig för att hämta kläder inför kvällen och MIN PLÅNBOK. Körde tillbaka in till stan (plockade upp cilla o ankan på vägen) och tog en sväng på Nordstroms, bl.a. för att inhandla UGGS! Åååhh så sköna de är! Finns inga skönare skor alltså... Ankan spontanshoppade också ett par, plus en superfin Betsey Johnson väska! Wow, love love love Nordstroms!

Tiden rann dock iväg där inne, så vi fick springa ner till garaget o hämta bilen o köra hem till Lollo direkt. Där fixade vi till oss för att sedan köra till Christian. Där var hans födelsedagsfest i full gång och alla blev kalasfulla! Det var skitkul! Haha. Alla de närmsta i hans stora hus. När alla hade lämnat hörde jag ett litet gnällande på övervåningen... då var Dozer inne i Zane's rum o kunde inte komma ut, så jag släppte ut den lilla rackaren så han fick gosa i Christian's säng med mig :) Han är så söt! Har legat o gosat massor med honom på sistone, gör saknaden efter Aya lite lättare!

Igår (söndag) var det Christian's födelsedag, och vi vaknade bakis som bara den. Så det blev helt klart en seg start på dagen ;) Men efter en härlig frukost på IHOP bestånde av scrambled eggs, bacon, hash browns och french toast var man vid liv igen ;) Överraskade honom med 6 st härliga cupcakes på kvällen, de var verkligen goda! Nästan lite too much... var verkligen sådana ûbersöta amerikanska cupcakes med ett ton färgglad glasyr på.. haha. Så fick han sin present och sen åkte vi till Camino Marketplace här i närheten o åt lite extremt god pizza, o sen gick vi på bio! Såg American Gangster, den var riktigt bra! Aningens seg på sina ställen, men fortfarande en sevärd film! Denzel Washington och Russel Crowe i huvudrollerna!

Idag är det Veteran's Day i Staterna, så vi är lediga från skolan! Kan inte förklara hur skönt det är ;) Jag har varit lite produktiv idag, har nämligen lämnat in bilen för oil change etc. Och äntligen ska de sätta fast mina license plates :) Så nu sitter jag här hemma... billös.. Emelie, min roomie, ska köra dit mig om ett tag. Ska nog ta tag i mitt stökiga rum o lite tvätt idag också. Vill börja skolveckan bra imorrn!

Ser verkligen fram emot Juicy Couture Vip kvällen på onsdag, ska bli jättemysigt! Synd att Lollan inte kan följa med bara :( Hon ska ju hem till Sverige "över helgen".

Aja, nu orkar jag inte skriva mer haha. Jäkla uppsats det blev ;)

Pusss och kraaam!

1 comment:

Anonymous said...

gud, det slutar aldrig hända saker i din värld ;) ta hand om dig! pussar