Wednesday, January 30, 2008

School is igång!

Hejsan svejsan!

Solen skiner o himlen är klarblå idag, HELT WUNDERBAR!!

Anyway, har bestämt mig för att droppa "leadership in organisations" klassen.. för den verkade ärligt talat fruktansvärt tråkig och läraren var ju ännu värre. Så tyvärr, jag ska plugga mucho seriöst när jag kommer hem, så här vill jag ändå ha kurser som såklart ger något, men som ändå är inspirerande och intressanta. Så har bestämt mig för att ta Film studies - documentary film istället. Mest för att jag vill utforska de olika mediadelarna så att säga... och för att jag ÄLSKAR dokumentärer. Känns som en givande kurs trots allt. Plus att läraren har fått grymma betyg på ratemyprofessors.com. Han är tydligen enormt passionerad o kan få vem som helst att älska film studies. Låter underbart.

Sen har jag bestämt mig för att ta min digital imaging klass på internet istället för i skolan... anledningen till detta var att den krockade med film studies... så idag var jag inne i lärarens kontor (fick beröm för min amerikanska igen..;)) o fixade authorization codes o så :) Så nu är den tillagd! Kan tillägga att den läraren verkar great också... likaså min college success lärare. OCH min consumer selling strategies lärare. Lucky me :)

Känner att det här kommer bli ett underbart halvår!

Oh, förresten, vi har bokat vår Cancun resa på springbreak också! En vecka på 3stjärnigt hotell (all inclusive) i soliga Mexico! Yeah yeah yeah. Än så länge är vi 12 st som bokat :) ooh vad jag längtar!

Ne, nu är Andreas klar så nu ska vi till parkeringskontoret för att skrika lite på dem (mitt parkeringstillstånd har inte kommit än, vilket innebär att jag får flytta bilen varannan timme när jag är hos A) o sen ska vi tvätta hans bil inuti (av ngn anledning luktar den MÖÖÖG inuti.. började efter monsunregnet) o sen ska jag tillbaks till skolan för att köpa BOOKS! Wunderbar!

Puss o kram på er alla!

Fick köra andreas mitsubishi cabbe idag med :) WRROOOMMM!!!

1 comment:

Anonymous said...

Kul att kurserna passar och att du ser fram emot terminen din. Själv är jag lite inne på att avsluta studierna till sommaren oavsett vad jag har kvar. Suget efter jobb börjar bli för stort samt en del andra faktorer som du nog kan gissa dig till...

Du ska på springbreak...Jag hatar dig. Fast jag är ju inte single så det hade nog inte varit så kul ändå.. Och du jag ser och har kompisar som ser girls gone wild. Dyker du upp där så kan du snällt lämna familjen och bosätta dig i en trailer i wisconsin..

Jag körde mammas toyota rav4 häromdagen....den sa INTE VROOOM! :-(