Monday, January 21, 2008

Newport beach + LA!

Kom precis innanför dörren.. klockan är halv 3 på natten och man kan bara konstatera att santa barbara är fast asleep! Har precis kört hem från Andreas, vi låg såklart o kollade på 24 :D Fan vad jag är fast i den serien nu... vi är strax klara med säsong 1... o sen fortsätter det ;) hårt schema! ;)

Ja, tänkte att jag får köra en snabbupdate om helgen... som var väldigt härlig! I fredags var vi allihopa taggade, första svenskfesten på La Mesa (hemma hos några svenskar) år 2008! Ja vad ska man säga, det var en suparfest! Vilken tur att jag vet mina begränsningar säger jag bara ;) Det roligaste av allt är såklart det faktum att vi skulle åka till LA och Newport beach klockan 9 dagen efter... hohoho.... Vi vaknade 8.20... konstaterade att ingen av killarna var uppe, så det blev en liiiten försening, till halv 12 snåret. Mycket lyckat! ;)

Hursomhelst... tog oss iväg (det var bara att slå på radarvarnaren!) och gjorde ett litet pit stop på Rodeo Drive så pojkarna fick stilla sitt shoppingbehov. Jag, andreas, jacob och fabian (FEEJJBIAN) hade så fruktansvärt kul i bilen på väg till Newport beach. I alla fall, råkade stanna lite länge på rodean, så det blev snabbt ut till newport (tar ca 45 min eller mer) och hann stanna hos anna och Sandra i ungefär 10 min innan vi alla fick ge oss iväg till LA IGEN. Två bilar knökfulla med människor (jag, anna o sandra satt i andreas lilla minibaksäte.. not kul!). Trafiken sög ju litegrann på vägen tillbaka, så vi kom 25 minuter för sent till fotbollsmatchen (sverige-usa)... haha. LYCKAT! Allt var great, förutom kanske att sverige förlorade plus att matchen var såååå tråkig. Oh well, vad gör det om 100 år...

Stuvade in oss i bilarna igen och gav oss iväg mot Newport igen (mycket körande). När vi anlände dit igen stannade vi på Albertson's för att köpa upp ett lager öl & sprit. När vi kom tillbaka till tjejernas hus så började festen direkt! Flip cup hela vägen! Det är ett av många ölspel som amerikanarna ägnar sig åt... :P

Feststämningen var på topp hela kvällen och det var allmänt lyckat! Finns många roliga bilder och många roliga minnen från den kvällen ;)

Dagen efter vaknade vi alldeles för tidigt (9-snåret), det låg folk i hela huset, hade tur som fick en säng :) Det var kul att se hur bakis alla var haha. Jag var mest SJUKT trött. Blev ju inte så mycket sömn......

Efter lite vilande etc begav vi oss allihop ut till stranden (tjejerna bor typ 20 meter från stranden), hittade ett litet frukosthak o satte oss o åt i solen. UNDERBART! Det är obeskrivligt hur underbart california är :)

Efter många om o men kom jag, andreas, anton och fabian iväg. Åkte till LA igen, där det blev ännu n sväng på Rodeo Drive, så killarna fick shoppa av sig lite till. Fabian var nära på att slå till på ett par Dior Homme jeans, men det var ungefär all action som skedde. Lunch blev det på The Cheesecake Factory och sedan åkte vi till Walk of fame eftersom jag skulle in i en affär där såklart! Köpte lite heta nattlinnen och underkläder på Fredericks of Hollywood - billigt o snyggt!

Sen åkte vi hem. Och jag sov hela vägen.

Nu är jag jättetrött, har säkerligen skrivit väldigt osammanhängande, men det får ni ha överseende med......

GODNATT SVERIGE!

Oh förresten, tjejernas granne i newport kom förbi festen med sin fruga. De var runt 40-50 och var supertrevliga! Hamnade i diskussion med mannen och det var mucho intressant! När han fick höra att jag ville plugga inom advertising sprang han in o hämtade två böcker som han tyckte att jag absolut skulle läsa :) Så jag fick dem :) Älskar spontana amerikanare!

Ne, sovdags nu. Lgnheten är helt tom - lite ensamt faktiskt ;)

3 comments:

Anonymous said...

Det var ju ingen dålig update!!!
Du har det bra ser man....måste du visa bilder så somriga bilder och klarblåa kaliforniska himlar..dom såg inte jag när jag var där. Jag kan när som helst återvända! Läser du din mejl någongång?
Här får du regniga och tidvis blåsiga kramar från Aya o mig!

Mam

Anonymous said...

sötis, när ska jag få se/prata med dig?! snälla säg en tid. jag kan efter 19.45 i morgon :) puss

Anonymous said...

Halllu... UPDATE! Puss ballen