Tuesday, February 12, 2008

Laguna Beach + Venice Beach!

Heej allihopa! Jag vet att ni är supersugna på massa update nu, så det är väl bara att sätta igång!

Hela helgen har ägnats åt LAGUNA BEACH och lite venice beach. Det har varit underbart! 29 svenskar på ett hotell... it's bound to be a catastrophy... ;)

Började avfärd på fredagförmiddag.. solen sken o helgens väderleksrapport såg strålande ut. 24 grader + i Laguna... vad mer kan man be om? Tyvärr var inte allt frid o fröjd... en resa som egentligen tar max 3 timmar, tog 5,5 timmar och trafiken var totally FUCKED UP! I'm not kidding... vi rullade fram o stod still i omgångar genom hela L.A... och LA är inte litet direkt! När vi kom fram till laguna mådde jag så himla dåligt... var trött o skakade o hjärtat bankade lite för fort... det var ingen höjdare att bara sova 3 timmar natten innan en sån körning... Men men, jag överlevde! Kvällen ägnades åt snabbmiddag och sedan krökelikrök! Drack visseligen inte så mycket, men det gjorde alla andra ;) Hehe. Det var kul... ett hotellrum fullt av svenskar som har alldeles för kul :) Så kul att grannarna klagade o vakten kom upp o gnällde... jaa... vad ska man säga... (vi skärpte oss faktiskt lite efter det).

Dagen efter sov vi ganska länge i vårat rum :) Jag o viktor (som hade kört dit) låg deckade längst. Emelie o andreas var uppe i relativt okej tid ;) Vi gick o käkade brunch på "The Brig", ett supermysigt litet hak nere i harborn (vi bodde i harborn). Massa gott med spenatomelett! Sedan drog vi oss in till Laguna Beach för att sola o bada :)

Senare på kvällen blev det finfin middag på en fiin restaurang :) Vårt sällskap på 11 pers lyckades skramla fram en ganska saftig nota, men det var det värt! Dricka vin fick vi också... det var ju inte igår... :)

Efter middagen blev det fest igen! Tyvärr fick vi klagomål igen... vi var nog inte så omtyckta på hotellet ;) Då flyttade allihop ut till hyrbussen, där festen fortsatte. Fast managern på hotellet hittade oss där med ;) Då gav vi upp o åkte in till Laguna beach istället, visserligen i onödan, för det var ingen som kom in ;) hahahha. Jaja, taxiresan var rolig i alla fall!

Dagen efter var vi alla ganska sega, och jag var nog inte så körbar heller, men vi fick snällt ge oss iväg mot Venice beach! Där stannade vi o åt lunch i solen. Sedan började vi hemfärden.. fast flickorna o jag stannade till på Camarillo outleten (där daniel, hanna, jag o andreas shoppade loss på ralph lauren sist;)), o där blev det nya ralph lauren flipflops och en ralph lauren parfym!

Slutsatsen man kan dra av den här helgen är att det har varit helt underbart! Och ja, vi har varit lite busiga.. men det måste man få vara ibland.

Nu är jag hemma i santa barbara igen o allvaret är igång redan. Har precis submittat min film studies assignment o snart ska jag göra college success läxa. Hr massor av saker att fixa nu i veckan med... o det involverar en helt sjuk mängd TVÄTT, jobbsökande, volontärarbete, gymmande o massa annat krafs.... halleluja!

Blev ett ganska rörigt inlägg, blir nog bättre imorrn ;)

Pussss allihooooop! (o speciellt till pappa, som har skickat mail, bloggkommentar OCH sms om att jag måste uppdatera bloggen hihi)

Bilderna som följer ligger lite huller om buller... men ni ser i alla fall så mysigt vi har haft :)






No comments: