Monday, April 23, 2007

Första timmarna i Halmstad!

Ja, nu är man här också! Har faktiskt aldrig varit här förut, men det verkar helt okej! Sov 3 timmar inatt... och direkt när jag anlände med tåget var det dags för körlektion.. gawd. Men det gick faktiskt helt okej, och min körlärare är dötrevlig :) De pratar så sött här uppe! Vill också ha den här dialekten :) Anyway, efter lektionen var det bara att hänga på körskolan.. väldigt hemtrevligt. Gratis kaffe (kan bli farligt... går och fyller på hela tiden). Har pluggat teori hela dagen känns det som, men för en timme sen pallade inte lilla Felicia längre.. la ner huvudet på bordet och somnade som en stock. Men nu 45 min senare är jag pigg och alert igen! :) Väldigt bra med tanke på att jag har min andra körlektion nu 14.20.

Har inte träffat nåt kul folk än, men det kommer väl. Antagligen när vi ska till lägenheten senare ikväll. Tror inte det är så många som ska bo där actually... verkar lite dött. En very good sak är att stadsbiblan ligger mittemot körskolan, så jag kan trippa över när som helst när jag har tråkigt och använda deras trådlösa internet! Thank god... för det finns varken på körskolan eller i lägenheten.

En kort sammanfattning so far är iaf att det verkar mysigt här, och deras kanal är mycket finare än våran i Malmö! Sitter o njuter av utsikten nu... Gotta go. Pussss

No comments: