Saturday, April 14, 2007

Erövrade Cph!

Herrejesus vilken kväll igår.. är SÅ SEG idag. Har sovit så jävla sämst inatt, först i en för varm säng, sen en helt okej soffa, sen sängen igen, sen soffan igen, och tillslut GOLVET! Ja.. beskrivning av detta kan vi ju ta en annan gång...

Petra och jag kom iväg från Malmö ganska mkt senare än vad som var tänkt, men what the hell! Träffade M och sen gick vi ut på stan (efter lite vindrickande såklart) och mötte upp J.. Våra arlsen hamnade sen på Dakota bar... gawd. Free beer liksom, och shotbrickor och annat dumt! Kan väl säga att vi blev lite runda under fötterna ;) Men det var skoj! Ända tills Petra fick för sig att må dåligt, och jag (snäll kompis som jag är) fick släpa hem henne till M's lägenhet.. fick nycklarna dit, c'est tout. Efter det var det upp till mig att hitta... Observera att vi nu befinner oss i KÖPENHAMN. Jag kan ju köpenhamn (nu pratar jag ej om ströget, utan alla områden runt omkring) så jäkla bra! Or NOT.

Tog tunnelbanan till Norreport, där jag upptäcker att bussen har slutat gå, perfekt! Blev sur o hämtade cheeseburgare på McDonken. Sen haffade jag en taxi, men kom på att jag inte kunde adressen.. så jag fick helt enkelt guide'a honom dit. Hur jag lyckades med detta är ett mycket stort mysterium, eftersom jag endast varit där en gång, men jag klarade fanimej det! Ganska stolt över mitt nyfunna lokalsinne.

Ja, och idag mår man ju som man förtjänar!

No comments: